0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

میکروتیک و امکانات آن

فهرست مقاله

میکروتیک و امکانات آن

تمامی کارشناسان مشغول به کار در حوضه شبکه نیازمند تجهیزات مشخصی همچون سویچ و روتر و … هستند. شرکت میکروتیک نیز یکی از ارائه دهندگان معروف در این حوزه به شمار  می آید.

میکروتیک چیست؟!

میکروتیک یک شرکت لتونی است که در سال  میلادی 1996 برای توسعه روترها و سیستم های ISP بی سیم تاسیس شد. این شرکت اکنون سخت افزارها و نرم افزارهایی را برای اتصال به اینترنت در بیشتر کشورهای جهان عرضه می کند. تجربه آن ها در استفاده از سخت‌افزار رایانه‌های شخصی استاندارد و سیستم‌های مسیریابی کامل در سال 1997 به آنان اجازه داد تا سیستم نرم‌افزار RouterOS را ایجاد کنند تا ثبات، کنترل‌ها و انعطاف‌پذیری گسترده‌ای را برای انواع رابط‌های داده و مسیریابی فراهم کنند. در سال 2002 برند RouterBOARD متولد شد.

تعریف مسیریاب

مسیریاب شبکه دستگاهی است که تصمیم میگیرد بسته های اطالعاتی دریافت شده از خارج از شبکه به مقصد مشخص و بستههای ارسالی به خارج از شبکه را در چه مسیری هدایت کند.

مسیر یاب os

این مسیریاب سیستم عامل سخت افزار Rروتربرد می باشد. دارای تمام ویژگی های لازم برای یک مسیریابی ای اس پی، فایروال، مدیریت پهنای باند، نقطه دسترسی بی سیم ، دروازه هات اسپات، سرور VPN و …قابل نصب به صورت سریع و ساده و  دارای رابط کاربری آسان!

DHCP

پروتکل پیکربندی میزبان پویا یا همان Dynamic Host Configuration Protocol برای آدرس دهی پروتکل اینترنت IP برای سیستم ها می باشد. متاسفانه این سرویس شبکه از امنیت بالایی برخوردار نیست و ضعف آن به شمار می رود.

عملیات دورا در دی اچ سی پی

زمانی که به طور کامل سرور dhcp نصب می شود و سیستم ها از طریق کابل وصل می شوند کلاینت Discover ارسال می کنه و تمام سیستم ها غیر سرور آن را رد می کنند، زمانی که Offer کرد یک Request مبنی بر قبول ip پیشنهادی ارسال و پاسخ داده می شود توسط کلاینت. در مرحله آخر سرور Acknowledgement می کند و آدرس آی پی را اختصاص می دهد به کلاینت.

IPV4

در مرحله اول باید گفته شود که پروتکل اینترنت یا همان IP آدرس منحصر به فردی است که هر دیوایس یا کاربر در شبکه و اینترنت به خود اختصاص می دهد که دارای یک محدوده مشخص و رنج متفاوت می باشد.یک شناسه عددی است که به هر دستگاهی در شبکه اختصاص داده میشود. همانطور که کدپستی شما مشخص میکند که خانه شما کجا قرار دارد، آدرس IP موقعیت دستگاه را در شبکه مشخص می کند.

آدرس ای پی وی فور از رشته ای از اعداد تشکیل می شود که به چهاربخش توسط دات تقسیم می شوند برای مثال 192.168.100.1 . از آدرس 0.0.0.0 تا 255.255.255.255 هستند که به طور تصادفی آدرس ها تقسیم نمی شوند بلکه بر اساس استاندارد شرکت IANA (مرجع واگذاری اعداد در اینترنت) طبقه بندی شده است.

شناسه شبکه: بخش اول آدرس IP است که آدرس شبکه را مشخص میکند، به صورتی که بتوان یک شبکه را در بین سایر شبکه ها شناسایی کرد.

شناسه میزبان: بخش دوم آدرس IP است که مشخص کننده میزبان در شبکه است.

میکروتیک و امکانات آن

شما با اتمام این دوره می توانید به طور کامل با ریز جزئیات میکروتیک به صورت مقدماتی و مباحث شبکه و روتینگ به صورت گسترده آشنا شوید.

برای دیدن سر فصل های دوره MTCNA کلیک کنید.

ت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان عصر شبکه

برای تماس فرم زیر را تکمیل کنید