0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نحوه نصب و راه اندازی قالب وردپرس

فهرست مقاله

نحوه نصب و راه اندازی قالب وردپرس
نحوه نصب و راه اندازی قالب وردپرس

فروش آنلاین و از طریق سایت امروزه افزایش فوق العاده چشمگیری نسبت به سال های گذشته دارد و هر روز بیشتر از روز های قبل میشود. یکی از بهترین بستر های طراحی سایت وردپرس است که مزایایی مانند هزینه کمتر طراحی، قالب های آماده، سادگی کار با آن، پنل مدیریتی و غیره دارد.

در این مقاله یاد میگیریم یک قالب آماده را نصب و از آن استفاده کنیم.

چرا باید از قالب استفاده کنیم؟

مهم ترین عامل موفقیت سایت شکل ظاهری آن است و اگر سایت شما ظاهر جذابی نداشته باشد و محتوای حالی داشته باشید احتمال موفقیت شما کاهش می یابد چون کاربر در نگاه اول جذابیتی در سایت پیدا نمیکند که محتوا را هم نگاه کند. و یکی از هزاران مزایا وردپرس داشتن قالب های آماده متنوع است که میتوانید برای هر نوع سایتی مانند سایت های فروشگاهی، شرکتی و غیره از آنها استفاده کنید.

 

قالب خوب به چه قالبی میگویند؟

سوالی که همیشه وجود دارد این است که کدام قالب برای ما خوب است و کدام نیست! چند ویژگی مهم را قالب باید داشته باشد که در ادامه به آنها میپردازیم.

  1. واکنش گرا یا ریسپانسیو بودن
  2. سبک و کم حجم بودن
  3. راست چین بودن برای سایت های فارسی
  4. سازگار بودن آن با سایر افزونه های وردپرس
  5. قابلیت شخصی سازی (Customize)
  6. جذاب و User Friendly بودن
  7. امنیت قالب
  8. پشتیبانی مناسب

 

 

روش های نصب قالب وردپرس

برای نصب قالب ها مدل های متفاوتی وجود دارد که در این مقاله به سه مورد میپردازیم.

  1. نصب قالب از طریق مخزن وردپرس
  2. نصب قالب از طریق آپلود فایل
  3. نصب قالب با استفاده از پروتکل ftp روی هاست

 

1)نصب قالب از طریق مخزن وردپرس

برای این کار ابتدا باید وارد پنل مدیریت وردپرس شویم و به بخش قالب ها  در Appearane یا زیر منوی Themes برویم. روی دکه افزودن جدید یا Add new کلیک کنید تا صفحه آن برایتان باز شود. حالا باید تم مد نظر خود را انتخاب کنید و سپس روی دکمه نصب یا install کلیک کنید تا نصب قالب شروع شود. میتوانید از گزینه صافی استفاده کنید و فقط قالب هایی که برای شما مناسب است را ببینید که انتخاب هم راحت تر شود. برای فعال سازی فقط باید روی دکمه  activate یا فعال سازی کلیک کنید.

2)نصب قالب وردپرس با استفاده از آپلود فایل

در این روش شما قالب را دارید و میخواهید روی وردپرس نصب کنید؛ برای اینکار شما نیاز به فایل Zip قالب دارید.

در ابتدا باید قالب را دالود کنید که میتوانید آن را بخرید و یا از قالب های رایگان استفاده کنید اما پیشنهاد ما استفاده از قالب های پولی است چون قالب های رایگان پشتیبانی ندارند و اکثرا باگ های زیادی دارند.

برای خرید قالب سایت های متعددی وجود دارد که میتوان به ژاکت و راستچین در سایت های ایرانی و themeforest در سایت های خارجی اشاره کرد.

حالا به بخش قالبها بروید و روی دکمه افزودن یا Add New کلیک کنید تا به بخش آپلود قالب منتقل شوید. در این مرحله روی دکمه آپلود پوسته یا upload theme  کلیک کنید. سپس باید روی دکمه  choose file کلیک کنید یا به صورت Drag & Drop فایل را قرار دهید و در آخر Install Now را انتخاب کنید.

بعد از اینکه قالب نصب شد باید روی دکمه Activate کلیک کنیدتا قالب فعال شود. همچنین میتوانید در بخش قالبها آن را انتخاب کنید و سپس فعالسازی را انجام دهید.

 

 3)نصب قالب وردپرس با استفاده از پروتکل ftp  روی هاست

هنگامی که میخواهیم قالب را روی هاست قرار دهیم و نصب کنیم با توجه به حجم آن ممکن است فرایند سخت و زمان بری باشد که به جای آن از پروتکل ftp برای انتقال فایلها استفاده میکنیم.

گام اول : دانلود برنامه برای استفاده از ftp

برای استفاده از پروتکل ftp باید برنامه ای مانند filezila ، freeftp ، fireftp و یا cyberduck روی سیستم خود نصب کنید که توصیه ما filezila است.

پس از نصب برنامه روی هاست خودحساب کاربری FTP را ایجاد کنید که معمولا شرکتهای میزبانی و هاستینگ با توجه به هاست سایت ، خدمات متفاوتی برای ایجاد اکانت ftp ارائه میدهند.

بعد از اینکه حساب کاربری  ftpرا ایجاد کردید وارد برنامه شوید و نام کاربری و رمز عبور آن را وارد کنید تا نرم افزار بتواند وارد هاست سایت شود.

برای این روش هم شما نیاز دارید قالب را به صورت فایل Zip داشته باشید و سپس به هاست انتقال دهید. برای این کار باید فایلهای قالب را در داخل پوشه قالبها در هاست سایت بارگذاری کنید. اگر پنل مدیریت هاست سایت شما cpanel است نیاز است که بعد از ورود به file manager بروید و قالب را در مسیر Public_html -> wp-content -> themes قرار دهید. برای فعالسازی قالب در پنل مدیریت به بخش نمایش یا Appreance روی گزینه پوسته ها و یا themes کلیک کنید تا بتوانید قالبهاینصب شده روی هاست را ببینید و بتوانید قالب مورد نظرتان را فعال کنید.

در این مقاله سه مورد از انواع نصب قالب وردپرس را یاد گرفتیم که یکی از سرفصل های دوره دیجیتال مارکتینگ بود.

میتوانید برای دیدن سرفصل های دوره دیجیتال مارکتینگ کلیک کنید یا آنلاین ثبت نام کنید

ت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان عصر شبکه

برای تماس فرم زیر را تکمیل کنید