0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بهترین ابزارهای تست RAM

فهرست مقاله

1 – MemTest86 : یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین ابزار برای تست RAM است. این یک رویکرد منحصر به فرد برای تجزیه و تحلیل RAM و بررسی انواع خطاها دارد. بر خلاف سایر برنامه های استاندارد، این یک برنامه قابل بوت است و این چیزی است که آن را جالب می کند. درست مانند نصب سیستم عامل ویندوز، باید این برنامه را از یک درایو کوچک USB بوت کنید. پس از آن، مجموعه ای از الگوریتم های جامع و الگوهای آزمایشی را برای بررسی پایداری و خطاهای RAM اجرا می کند. MemTest86 از یک پروفایل حافظه با کارایی بالا استفاده می کند که به عنوان XMP شناخته می شود تا رم را تست استرس کند. جدای از آن، از تست چکش، مسدود کردن متوالی حافظه، وارونگی متحرک و بسیاری از روش‌های پیچیده‌تر برای وارد کردن بار سنگین بر روی رم استفاده می‌کند.

2 – Karhu’s RAM Test : اگر رابط کاربری MemTest86 یا رویکرد قابل بوت شدن آن را دوست ندارید، برنامه تست RAM Karhu بهترین گزینه برای شما است. دارای یک رابط کاربری گرافیکی استاندارد با طراحی ساده و بسیاری از ویژگی های پیشرفته است. با استفاده از این برنامه می توانید رم را از نظر ایرادات سخت افزاری بررسی کنید یا اینکه پس از اورکلاک کردن، عملکرد رم خود را بررسی کنید. چندین الگوریتم پیشرفته را برای تست استرس RAM با تولید اعداد تصادفی روی RAM به کار می گیرد. برخی از توابع RtlGenRandom و XORWOW هستند که کش CPU را غیرفعال می کند و نوشتن متوالی را در بلوک حافظه فعال می کند. به زبان ساده، تست RAM Karhu در طول سال ها ثابت کرده است که یک ابزار تست استرس قابل اعتماد برای بسیاری از سازندگان سیستم و اورکلاکرها است. و مطمئنم که شما را ناامید نخواهد کرد. اما به خاطر داشته باشید، برنامه رایگان نیست، با این حال، ویژگی هایی که ارائه می دهد ارزش قیمت را دارند.

3 -MemTest64  : عالی است، اما رابط کاربری قدیمی دارد و Karhu’s RAM Test یک نرم افزار پولی است. در این صورت، MemTest64 ابزاری عالی است که به شما امکان می‌دهد رم را تست کنید و بدون خرج کردن یک سکه یا پیمایش در میان آشفتگی‌های قابل بوت کردن، انجام دهید. به عبارت ساده، MemTest64 یک برنامه مدرن و سبک وزن است که دارای رابط کاربری گرافیکی است و قادر است RAM را در برابر خطاهای مختلف آزمایش کند. از تعدادی الگوهای تست فشرده بر روی RAM استفاده می کند و همه برنامه های در حال اجرا را برای آزاد کردن حافظه به صفحه فایل انتقال می دهد. در حالی که تست استرس به پیچیدگی MemTest86 یا ابزار Karhu نیست، قطعاً می تواند سخت افزار معیوب یا بخش های بد حافظه را تشخیص دهد. همچنین MemTest64 می‌تواند سرعت DRAM و فرکانس اورکلاک شما را همگام‌سازی کند تا حداکثر عملکرد را از رم دریافت کنید. در کنار هم، MemTest64 یک نرم افزار توانمند است و مطمئناً می توانید آن را امتحان کنید.

4 -Prime95 : در حالی که ما در لیست ابزارهای تست استرس پردازنده خود، Prime95 را مورد بحث قرار داده ایم، همچنین به شما امکان می دهد RAM را در برابر خطاها و بی ثباتی ارزیابی کنید. Prime95 حالت های زیادی دارد، اما تست Blend را برای تست کامل رم انتخاب کنید. اگر در این زمینه تخصص دارید، می توانید سفارشی را انتخاب کنید و پارامترها را خودتان تنظیم کنید. با این حال، توصیه من این است که تیک کادر “in-place” را بردارید، محدوده را از 448K تا 4096K تنظیم کنید و حداقل 70٪ از RAM را اختصاص دهید. این مطمئناً RAM شما را تا آستانه آزمایش شکنجه می کند و در صورت وجود خطاها را در طول فرآیند پیدا می کند. مطمئن شوید که تست را حداقل 2 ساعت انجام دهید تا عملکرد RAM را به درستی اندازه گیری کنید. برای جمع بندی، Prime95 یک نرم افزار واقعا توانمند است و می توانید با اطمینان از آن برای بررسی رم خود استفاده کنید.

5 – AIDA64 Extreme : اگر دانش زیادی در مورد قطعات سخت افزاری و تست ندارید، AIDA64 Extreme بهترین نرم افزار برای تست RAM است. این یک برنامه ساده است که به شما امکان می دهد RAM خود را در برابر کارهای فشرده که شامل عملیات خواندن، نوشتن و فلاشینگ سریع می شود، آزمایش کنید. همچنین از حافظه چند رشته ای و صفحه بندی کش برای بررسی پهنای باند RAM و مشکلات تاخیر استفاده می کند. جدا از آن، AIDA64 Extreme وظایف پردازشی متعددی از جمله محاسبات فیزیک و ریاضی را فقط با استفاده از RAM به کار می‌گیرد. علاوه بر این، این برنامه همچنین امتیاز معیار را به شما ارائه می دهد تا بتوانید قابلیت RAM خود را با رایانه های شخصی دیگر نیز مقایسه کنید. در مجموع، AIDA64 Extreme یک برنامه عالی برای کاربران عمومی است و شما باید حتما آن را امتحان کنید.

6- RAM Stress Test for Linux: اگر کاربر لینوکس هستید، می توانید از تست برنامه استرس زا برای بررسی رم و سایر دستگاه های حافظه خود استفاده کنید. این اپلیکیشن توسط گوگل ساخته شده است و آنها این ابزار را تحت مجوز آپاچی 2.0 منتشر کرده اند. این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا ترافیک تصادفی حافظه و اجزای ورودی/خروجی را افزایش داده و در نتیجه بار بالایی بر روی رم ایجاد کنید. نرم افزار را می توان به راحتی از طریق ترمینال با اجرای دستور زیر نصب کرد: sudo apt-get install stressapptest. شما همچنین می توانید پارامترهای خود را مانند این تعریف کنید: ./stressapptest -s 20 -M 256 -m 8 -W که در آن 256 مگابایت رم به مدت 20 ثانیه و با 8 رشته “کپی گرم” آزمایش می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان عصر شبکه

برای تماس فرم زیر را تکمیل کنید