تحقیقات نشان داده است که در فروش بیزنس به بیزنس تماس تلفنی موًثر نبوده است و بیشتر شرکت ها از تماس رضایت کافی را نداشته اند.بهترین کار این است که به جای تماس های مکرر در دفعات کم با کیفیت بالاتر گفت و گو صورت گیرد تا درصد جذب سازمان مقابل بالاتر رود.
روش های درست تلفن زدن سازمانی
- با انرژی مثبت سخن بگویید
- آرام و شمرده کلمات را بیان کنید
- به گونه ای مکالمه خود را دوام دهید که حوصله شخص سر نرود
- کمی مکث کنید میان جملات
- دیدگاه خود را از آینده کاری که پیشنهاد می دهید رسم کنید
- از تاکیید مکرر پرهیز کنید
- به جای صحبت خشک در عین رسمی صحبت کردن سعی کنید ارتباط خوب و پایداری در گفت و گوی خود ایجاد کنید
- سعی کنید هدف مشتری خود را از صحبت های او بیرون بکشید
- خارج از حوزه کار شرکت مقابل صحبت نکنید، اگر بحث آموزشی هست باید در حوزه کاری آن ها باشد در غیر این صورت تمایل همکاری را از دست می دهند
- واضح سخن خود را بیان کنید
- از رقبای خود بد گویی نکنید و به جای آن احساس مخاطب را درگیر کنید
- کانتکت و نیازهایش را شناسایی کنید
یکی دیگر از نکات مهم در ارتباط میان سازمان ها این است که شما با کسی ارتباط بگیرید که تصمیم نهایی را اتخاض می کند. در کنار صحبت هایی در مورد محصول یا دوره خود خروجی آن را بولد کنید زیرا که بیشتر بیزنس ها به دنبال خروجی خوب و چشم گیر هستند. دلیل منحصربه فرد بودن کار خود را به طور شفاف و واضح بیان کنید تا جذب کار شما شوند .
تمام تلاش خود را بکنید تا بیش از دو پیشنهاد بیان کنید تا کنار گذاشته نشوید چون وقتی ساجسشن های شما کم باشد مخاطب به دنبال گزینه های بیشتر و حتی قیمت مناسب تر می گردد.
سعی کنید با توجه به دیتا هایی که در اختیار دارید نیاز های مشتری های خود را از قبل طبقه بندی کنید تا در موقع لزوم با آن ها در رابطه باشید.
از تبلیغات برای رواج کار خود استفاده کنید به ویژه در فضاهایی که با توجه به شرایط زندگی و موقعیت مکانی کار خودتون رو بتوانید بیشتر و مثبت تر جلوه دهید.
سعی کنید در کنار شناخت مشتری ملزومات بازار را نیز تحلیل و بررسی کنید تا بتوانید از دید رقبا نیز به کسب و کار های مشابه خود نگاه کنید. در صورت ارائه خدمات در زمان نزدیک کالا یا خدمات خود را پیگیری کنید. در صورتی که شرکت یا مخاطبان دچار مشکل شده اند بتوانید به سرعت حل کنید و آن ها را برای همکاری دوباره با خود ترقیب کنید. با نظر سنجی ها می توانید مشکلات احتمالی کار خود را بر طرف کنید از کاهش نمره ارزیابی خود جلو گیری کنید.
ایده های مشتری های خود را جمع آوری کنید تا بتوانید محصول یا خدمتی جدید با توجه به خواسته کاستومر ها ایجاد کنید.
راهبرد مدت دار برای شرکت خود طراحی کنید تا بتوانید با توجه به برنامه ریزی پیش بروید و دچار اختلال در کار نشوید.