0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تفاوت های vCenter و Vsphere

تفاوت های vCenter و Vsphere

تفاوت های vCenter و Vsphere

سوال اصلی این است که vCenter چیست؟ در واقع VCenter نرم افزار پیشرفته ای برای مدیریت سرورها است که بستری متمرکز برای کنترل محیط های VSphere را به شما ارائه می دهد. این نرم افزار که یک برنامه کلاینت تحت وب قابلیتی است می توان در مدیریت وی سنترها از تمام نقاط جهان از آن بهره برد.

تفاوت vCenter با Vsphere

Vmware Vsphere یکی از ابزار های Vmware است که برای وصل شدن به یک سرور اختصاصی که ESXI بر روی آن نصب شده است استفاده می شود. از طریق این ابزار می توانید سرور مجازی بسازید و یا مدیریت کنید.  ولی VMware vCenter شبیه اکتیو دایرکتوری مایکروسافت است که می توانید تمامی سرورهای اختصاصی ESXI و VM هایشان را یکجا مدیریت کنید.

یعنی اگر vCenter برای مدیریت سرورهایتان داشته باشید دیگر نیازی نیست چند Vsphere  در ویندوز باز کنید. همچنین امکاناتی مانند توسعه، مانیتور، مدیریت، ایمن سازی و خودکار سازی برای زیرساخت های مجازی ارائه می دهد. vCenter Server   برای گسترش پذیری می تواند از دو پایگاه داده Oracle و Microsoft SQL Server پشتیبانی کند که در آنها تمامی داده های مرتبط با سرورهای اختصاصی و سرور های مجازی نگهداری می شود.

ابزارهای پیشرفته  Vcenter

وی سنتر علاوه بر قدرت بالایی که در پیکربندی و مدیریت دارد قابلیت های دیگری مانند کنترل دستیابی بر اساس Role ها، سفارشی کردن سرورهای مجازی، VM Template، استقرار و آماده سازی سریع  VMها را هم دارد.

از دیگر قابلیت های پیشرفته آن می توان به  vsphere Fault Tolerance، Vsphere Vmotion، vsphere High Availability، کنترل اختصاصی منابع، vsphere Fault Tolerance، Vsphere Distributed Resource Scheduler اشاره کرد.

Vcenter قابلیت های دیگری برای مدیریت سرورهای ESXi نیز دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:

  1. EVC
  2. Host Profile
  3. Storge I / O Control
  4. vSphere Distributed Switch
  5. Network I / O Control
  6. vSphere Storage DRS

واسط های کاربری vCenter server

  • Esx Server Management
  • Vmware Infrastructure API
  • Database Interface
  • Active Directory Interface
  • vCenter Single Sign On

همان طور که متوجه شدید vCenter  کاربرد بهتر و ساده تری نسبت به Vsphere دارد و شما برای یادگیری دوره Vmware بهتر است دوره هایی را انتخاب کنید که vCenter   را کامل بیان کنند و به طور تخصصی تر در مورد این تفاوت بتوانید سوال کنید. آموزشگاه تخصصی عصر رایان شبکه یکی از بزرگترین برگذار کننده های دوره Vmware VCP7.0 است و شما می توانید سرفصل های آن را مشاهده کنید یا مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید.

تفاوت های vCenter و Vsphere

مشاوره رایگان عصر شبکه

برای تماس فرم زیر را تکمیل کنید