0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

۶ راهکار کاربردی برای حذف بدافزارهای وردپرس

فهرست مقاله

وردپرس یکی از منعطف ترین گزینه‌ها در بین سیستم‌‌های‌ مدیریت محتوا‌ به حساب‌ میاد  که به شکل پهناور جهت‌ ایجاد‌ سایت‌‌های‌ متفاوت مورد‌ استفاده‌ قرار می‌گیرد‌. با این حال‌ مدیریت امنیت‌ سایت‌‌ها‌ با پاک کردن بدافزارهای وردپرس می‌تواند به مسئله‌ای مهم برای کاربران‌ تبدیل‌ شود. با رعایت‌ تعدادی از  نکات زیر  و بهره‌گیری از ابزار‌های‌ مخصوص می‌توان اقدام‌ به پاک کردن بدافزارهای وردپرس توقف‌ فعالیت‌ کرد‌.

به صورت معمول‌ شیوه های متفاوتی برای آلوده‌ نمودن وب سایت های مبتنی‌ بر وردپرس وجود دارد‌ که چنانچه اقدام‌ به برطرف کردن آن‌ها نکرده باشید ، ممکن‌ است‌ در آینده‌  دردسر شود. پایش پی‌درپی سیستم‌ ها  می‌تواند فعالیت‌‌های‌ غیرمعمول را مشخص‌ بکند و به جست و جو بدافزارها کمک‌ کند . تعدادی از نشانه‌‌های‌ احتمالی آلودگی‌ وب سایت ها به شرح‌ ذیل می باشد:

  • مصرف بالای منابع سرور
  • اضافه شدن برخی افزونه‌ها بدون اجازه کاربر
  • تغییرات ناشناس روی فایل‌های ذخیره شده در سرور
  • ورود غیرمجاز به سیستم
  • اسکریپت‌های شخص ثالث در فرانت اِند
  • از دست رفتن اطلاعات

در کنار‌ نشانه‌‌های‌ گفته‌شده‌ ، تعدادی از سرویس ها   به شکل مخصوص  اقدام‌ به جستجو و اسکن دیگر وب سایت ها جهت‌ پیدا کردن بدافزارها می‌کنند که از بین آن‌ها می‌شه به Sucuri اشاره داشت.

هرچند وقوع‌ پدیده‌‌های‌ گفته‌شده‌ مدام دلیلی بر وجود بدافزار نیست‌ و گاهی‌ اوقات‌ بر اثر‌ باگ‌هایی در افزونه‌ها یا اضافه‌ کردن‌ افزونه‌های پرمصرف به وب سایت رخ می‌دهد؛ در نهایت بهتر‌ هست که قبل‌ از هر اقدامی ، از وجود بدافزار در وب سایت خود‌ خاطرجمعی کامل کسب نمائید و افزونه‌های متفاوت را برای جستجو باگ‌ها بررسی بکنید .

حذف بدافزارهای وردپرس

اگر از بودن  بدافزار ها روی  وردپرس تون  مطمئن شدین، می‌تونید از ۶ روشی که گفتیم برای حل کردن شکل تون استفاده کنید . البته توجه کنید  که بیشتر شرکت‌های میزبانی وب، خدمات رایگان حذف بدافزارهای وردپرس را پخش می کنند ؛ در نتیجه بهتره که ابتدا از آن‌ها کمک بگیرین.

تهیه و بازیابی نسخه پشتیبان

در اکثر مواقع، تهیه نسخه پشتیبان پیش از آلوده شدن سایت می‌تواند به بازگردانی تنظیمات به حالت اولیه کمک چشمگیری کند. نسخه پشتیبان می‌تونه  تمام فایل‌ها و فولدرهای تغییر داده شده رو به حالت اولیه خودش برگردونه.  و مشکلات ناشی از بدافزارها را رفع بکنه. البته اگر از افزونه‌ها یا پوسته‌های به روز نشده استفاده نمایید  ممکن است که  دوباره شاهد آلوده شدن سایت خود با بدافزار شوید، و نسخه پشتیبان به تنهایی نمی‌تواند تمامی مشکلات  را حل کند.

حذف بدافزارهای وردپرس

خیلی از سرویس‌‌های‌ میزبانی وب خدمات‌ رایگان‌ و خودکار‌ برای فراهم کردن ورژن پشتیبان‌ را عرضه می‌کنند . ولی بازهم به صاحب هایوب سایت ها پیشنهاد می‌شود‌ که  تا به شکل دستی هم اقدام‌ به ایجاد‌ ورژن محافظ کنند، و آن را روی سروری‌ دیگر آپلود‌ یا روی رایانه بارگیری کنند . به اضافه اینکه میشه به کمک‌ آنتی ویروس‌ها ، اقدام‌ به اسکن فایل‌های ورژن پشتیبان‌ بارگیری شده‌ برای جستجو کردن  موردهای غیرعادی‌ نمود . تعدادی افزونه‌ها هم برای فراهم کردن و انتقال‌ خودکار‌ فایل‌های پشتیبان‌ در اختیار‌ کاربران‌ قرار دارد.

نصب دوباره وردپرس

وقتایی که فایل‌های زیادی تحت‌ تاثیر‌ بدافزار قرار گرفتند ، توصیه‌ می گردد که کاربر‌ از اول دوباره شروع به نصب‌ کردن وردپرس روی سرور کند . چنانچه از پیکربندی‌ پیچیده‌ و خاص برای وب سایت خود‌ استفاده‌ کرده باشید ، ممکن‌ است‌ که در نصب‌ کردن مجدد وردپرس مقداری با مشکل‌ و دردسر‌ روبرو بشین و احتمالاً بازدیدکنندگان‌ نمی توانند  به آسانی از محتوای‌ سایت‌ ها استفاده‌ کنند . با قرار بخشیدن وب سایت روی وضعیت تعمیرات ، قادر خواهید بود بدون‌ تغییر‌ دادن فرانت اِند ، وردپرس را تغییر بدین.

بارگزاری های مشکوک را حذف کنید

به طور‌ معمول‌ وردپرس اجازه‌ بارگیری فایل‌های با فرمت‌های مختلف را به دلیل‌ امنیتی‌ به شخص نمی‌دهد . با این حال‌ پیشنهاد می گردد که  به صورت‌ دائم ، راه نصب‌ وردپرس خود‌ و فولدرهای آن را جهت‌ جستجو مورد های غیر‌معمول‌ و بارگیری های غیرمجاز‌ بررسی‌ بکنید .

بهترین‌ شیوه برای کم کردن احتمال‌ آلودگی‌ در وب سایت ها ، بکارگیری از پوسته‌‌ها‌ و افزونه‌های معتبر‌ و آپدیت همراه با مجوز‌ استفاده‌ می باشد، تا دیگر احتیاجی به بهره‌گیری از ابزار‌های‌ متفاوت دیگر برای پاک کردن بدافزار وردپرس نداشته باشید . نصب کردن یک افزونه امنیتی‌ متناسب‌ در کنار‌ فایروال ها و دیگر روند های احراز‌ هویت‌ می‌تواند در ارتقادادن امنیت‌ اثربخش باشد‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان عصر شبکه

برای تماس فرم زیر را تکمیل کنید