0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

آموزش CCNA Collaboration

فهرست مقاله

برای مهندسان شبکه های ویدئویی، تلفن های IP و مهندسان شبکه های IP که می خواهند همکاری و مهارت های ویدئویی خود را در راستای همگرایی صدا، ویدئو، داده ها و برنامه های تلفن همراه توسعه دهند و پیشرفت کنند، صدور گواهینامه Cisco CCNA Collaboration ، این امر به شما امکان می دهد سرمایه گذاری خود را در آموزش عالی خود به حداکثر خود برسانید و ارزش حرفه ای خود را افزایش دهید.

این دوره شامل سه بخش زیر می باشد:

  • 210-060 CICD Implementing Cisco Collaboration Devices (CICD)
  • 210-065 CIVND
  • Implementing Cisco Video Network Devices, Part 1 (CIVND1) Implementing Cisco Video Network Devices, Part 2 (CIVND2)

از دیدگاه عصر شبکه

در عصر شبکه با اختصاص زمان کافی برای دوره CCNA Collaboration ( به مدت 120 ساعت )، این اطمینان به دانشجویان داده می شود که فقط برگزاری این دوره هدف نیست بلکه یادگیری مطالب بصورت تئوری،پیاده سازی سناریو مرتبط با هر مبحث و در نهایت تمرین برروی تجهیزات سیسکو توسط خود دانشجویان با نظارت و راهنمایی استاد، بیانگر اینست که ما حضور دانشپذیران خود را در بازار کار شبکه، هدف قرار داده ایم. برگزاری این دوره به دو بخش زیر تقسیم شده است:

  • آزمون آموزش CCNA Collaoration : دوره CICD 210-060 به مدت 50 ساعت
  • آزمون آموزش CCNA Collaoration : دوره CIVND 210-065 به مدت 70 ساعت

لازم به ذکر است بخش اول الزامی برای ورود به بخش دوم می باشد.

مزایای دوره

پس از گذراندن دوره آموزش CCNA Collaboration دانشجو می تواند:

  1. اشنایی کامل با مفاهیم کامل VOICE, VIDEO
  2. آشنایی با تجهیزات شامل سرور ها ، روتر ها و سوییچ ها و گوشی IP برای پیاده سازی شبکه های voice
  3. پیاده سازی سناریو های مختلف
  4. اشنایی با طراحی های شبکه VOICE برای سازمانهای مختلف
  5. آشنایی و پیاده سازی با CALL Control ها نظیر: CUCM , CME
  6. اشنایی با VOICE VLan
  7. اشنایی با CUC
  8. اشنایی با CUPS
  9. اشنایی و پیاده سازی Cisco WebEx
  10. امکان شرکت در آزمون بین المللی و دریافت مدرک سیسکو
  11. کسب فرصت های شغلی بهتر با توجه به تخصص فرا گرفته شده
مطالعه کنید  تفاوت بین روتر و سوئیچ در چیست؟

آموزش CCNA Collaboration 1

Cisco CCNA Collaboration 210-060 CICD

1. Welcome to Cisco CICD: Course Overview and Cisco Certification
2. Legacy Voice and VoIP Fundamentals: The Realm of Analog
3. Legacy Voice and VoIP Fundamentals: Moving to Digital
4. Legacy Voice and VoIP Fundamentals: Understanding the PSTN
5. Legacy Voice and VoIP Fundamentals: Understanding VoIP Benefits
6. Legacy Voice and VoIP Fundamentals: Converting Voice into Packets
7. Legacy Voice and VoIP Fundamentals: DSPs and RTP
8. Cisco VoIP Product Lineup: CME and CUCM
9. Cisco VoIP Product Lineup: Unity, Instant Messaging, and Jabber Client
10. Cisco VoIP Product Lineup: VCS and TMS
11. Cisco IP Phones: Connecting to the Network and Providing Power
12. Cisco IP Phones: VLANs at the Core
13. Cisco IP Phones: Configuring Voice VLANs
14. Cisco IP Phones: Understanding the Boot Process
15. Cisco IP Phones: QoS Core
16. Cisco IP Phones: QoS Tools
17. Cisco IP Phones: QoS Queuing, LFI, and Application
18. Cisco IP Phones: AutoQoS
19. Cisco CME: Configuring the GNS3 Lab Environment
20. Cisco CME: Cisco Configuration Professional (CCP)
21. Cisco CME: Initial Configuration and Mode Selection
22. Cisco CME: Global Telephony Settings
23. Cisco CME: Implementing Users and the CME Web GUI
24. Cisco CME: Adding Phones and Users with CCP
25. Cisco CME: Understanding Analog and Digital Voice Interfaces
26. Cisco CME: Understanding and Configuring Dial Peers
27. Cisco CME: Dial Peer Wildcards
28. Cisco CME: Moving Dial Plan Skills to CCP
29. Cisco CME: Implementing COR Call Restrictions with CCP
30. CME Features: Creating a Phone Directory
31. CME Features: Forwarding IP Phones
32. CME Features: Transferring Calls
33. CME Features: Configuring Call Park
34. CME Features: Configuring Call Pickup
35. CME Features: Configuring Intercom
36. CUCM Administration Overview: The Many Faces of CUCM
37. CUCM Administration Overview: Administrative User Management
38. CUCM Administration Overview: Touring CUC, IM, and Presence
39. Implementing CUCM Phones and Users: Revisiting Registration with SCCP and SIP
40. Implementing CUCM Phones and Users: Preparing CUCM for Phones
41. Implementing CUCM Phones and Users: Implementing IP Phones
42. Implementing CUCM Phones and Users: Managing Phone End Users
43. CUCM Dial Plans: Understanding the Architecture
44. CUCM Dial Plans: Route Plan Fundamentals
45. CUCM Dial Plans: Understanding Partitions and Calling Search Spaces
46. CUCM Dial Plans: Understanding and Configuring Mobility
47. Unity Connection: Understanding the Architecture
48. Unity Connection: Understanding User Templates
49. Cisco IM and Presence: What is IMP and Jabber
50. Cisco IM and Presence: Configuring Jabber Clients
51. Cisco IM and Presence: Key Troubleshooting Spots
52. CUCM Maintenance and Monitoring: Troubleshooting IP Phone Registration
53. CUCM Maintenance and Monitoring: Troubleshooting Route Plans and Reporting
54. CUCM Maintenance and Monitoring: Troubleshooting with CUCM RTMT

مطالعه کنید  ایمن سازی کنسول سیسکو

Cisco CCNA Collaboration 210-065 CIVND1

1. Welcome to CCNA Collaboration (CIVND1)
2. Components: Understanding Building Blocks of a Video Network
3. Video Dictionary: Frame Rate, Interlacing, and Progressive Video
4. Video Dictionary: Aspect, Pixels, Video Format, Color Standards, and Analog to Digital
5. Video Standards: Understanding Applications of Video
6. Video Standards: Understanding the Protocols of Video
7. Network Requirements: Quality of Service (QoS)
8. Network Requirements: Call Admission Control (CAC)
9. Components: Cisco Video Elements
10. Components: Handling Environment
11. Components: Installing the Telepresence Unit

Cisco CCNA Collaboration 210-065 CIVND2

1. Cisco CCNA Collaboration: Welcome to CIVND2
2. Cisco Collaboration Overview: Legacy Conferencing and the New World Order
3. Cisco Collaboration Overview: Assembling Collaboration Puzzle Pieces
4. Cisco Collaboration Overview: Beyond the Promo — Other Endpoints
5. Cisco Collaboration Overview: Clarifying VCS and VCS Expressway
6. Video Phone Communication: Understanding endpoint registration
7. Video Phone Communication: The protocols that make things happen
8. Video Phone Configuration: Registering endpoints — preparing the infrastructure
9. Video Phone Communication: Getting familiar with CUCM
10. Video Phone Communication: Getting familiar with VCS
12. Video Phone Communication: Understanding the place of Jabber
13. Video Phone Communication: Registering a Jabber client
14. Jabber and IP Phone Operation: Common registration issues (16 min)
15. Jabber and IP Phone Operation: Common calling issues
16. Cisco TC Software: TC software familiarization
17. Cisco TC Software: Command Line Interface
20. Cisco TC Software: Adding some Collaboration bling
21. Cisco TC Software: A little more Telepresence gloss
25. Video Conferencing: TMS and WebEx
26. Video Conferencing: Getting familiar with TMS navigation
27. Video Conferencing: Managing devices and conference calls with WebEx
28. Telepresence Lab: Scenario overview
29. Telepresence Lab: Room Design
30. Telepresence Lab: Lighting, Sound, and Power
31. Telepresence Lab: Powering on the Servers
32. Telepresence Lab: Network Foundations
33. Telepresence Lab: Registering 9971 Phones to CUCM
34. Telepresence Lab: Registering DX-650 Phone to CUCM
36. Telepresence Lab: Registering Jabber Video Client
38. Telepresence Lab: Adding MCU Conference Resources

مطالعه کنید  پروتکل CDP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان عصر شبکه

برای تماس فرم زیر را تکمیل کنید