CCNA Collaboration
برای مهندسان شبکه های ویدئویی، تلفن های IP و مهندسان شبکه های IP که می خواهند همکاری و مهارت های ویدئویی خود را در راستای همگرایی صدا، ویدئو، داده ها و برنامه های تلفن همراه توسعه دهند و پیشرفت کنند، صدور گواهینامه Cisco CCNA Collaboration ، این امر به شما امکان می دهد سرمایه گذاری خود را در آموزش عالی خود به حداکثر خود برسانید و ارزش حرفه ای خود را افزایش دهید.
این دوره شامل سه بخش زیر می باشد :
۲۱۰-۰۶۰ CICD Implementing Cisco Collaboration Devices (CICD)
۲۱۰-۰۶۵ CIVND
Implementing Cisco Video Network Devices, Part 1 (CIVND1) Implementing Cisco Video Network Devices, Part 2 (CIVND2)
از دیدگاه عصر شبکه:
در عصر شبکه با اختصاص زمان کافی برای دوره CCNA Collaboration ( به مدت ۱۲۰ ساعت )، این اطمینان به دانشجویان داده می شود که فقط برگزاری این دوره هدف نیست بلکه یادگیری مطالب بصورت تئوری،پیاده سازی سناریو مرتبط با هر مبحث و در نهایت تمرین برروی تجهیزات سیسکو توسط خود دانشجویان با نظارت و راهنمایی استاد، بیانگر اینست که ما حضور دانشپذیران خود را در بازار کار شبکه، هدف قرار داده ایم. برگزاری این دوره به دو بخش زیر تقسیم شده است:
آزمون آموزش CCNA Collaoration : دوره CICD 210-060 به مدت ۵۰ ساعت
آزمون آموزش CCNA Collaoration : دوره CIVND 210-065 به مدت ۷۰ ساعت
لازم به ذکر است بخش اول الزامی برای ورود به بخش دوم می باشد.
مزایای دوره:
پس از گذراندن دوره آموزش CCNA Collaboration دانشجو می تواند:
۱- اشنایی کامل با مفاهیم کامل VOICE, VIDEO
۲- آشنایی با تجهیزات شامل سرور ها ، روتر ها و سوییچ ها و گوشی IP برای پیاده سازی شبکه های voice
۳- پیاده سازی سناریو های مختلف
۴- اشنایی با طراحی های شبکه VOICE برای سازمانهای مختلف
۵- آشنایی و پیاده سازی با CALL Control ها نظیر: CUCM , CME
۶- اشنایی با VOICE VLan
۷- اشنایی با CUC
۸- اشنایی با CUPS
۹- اشنایی و پیاده سازی Cisco WebEx
۱۰- امکان شرکت در آزمون بین المللی و دریافت مدرک سیسکو
۱۱- کسب فرصت های شغلی بهتر با توجه به تخصص فرا گرفته شده
Cisco CCNA Collaboration 210-060 CICD
۱. Welcome to Cisco CICD: Course Overview and Cisco Certification
۲. Legacy Voice and VoIP Fundamentals: The Realm of Analog
۳. Legacy Voice and VoIP Fundamentals: Moving to Digital
۴. Legacy Voice and VoIP Fundamentals: Understanding the PSTN
۵. Legacy Voice and VoIP Fundamentals: Understanding VoIP Benefits
۶. Legacy Voice and VoIP Fundamentals: Converting Voice into Packets
۷. Legacy Voice and VoIP Fundamentals: DSPs and RTP
۸. Cisco VoIP Product Lineup: CME and CUCM
۹. Cisco VoIP Product Lineup: Unity, Instant Messaging, and Jabber Client
۱۰. Cisco VoIP Product Lineup: VCS and TMS
۱۱. Cisco IP Phones: Connecting to the Network and Providing Power
۱۲. Cisco IP Phones: VLANs at the Core
۱۳. Cisco IP Phones: Configuring Voice VLANs
۱۴. Cisco IP Phones: Understanding the Boot Process
۱۵. Cisco IP Phones: QoS Core
۱۶. Cisco IP Phones: QoS Tools
۱۷. Cisco IP Phones: QoS Queuing, LFI, and Application
۱۸. Cisco IP Phones: AutoQoS
۱۹. Cisco CME: Configuring the GNS3 Lab Environment
۲۰. Cisco CME: Cisco Configuration Professional (CCP)
۲۱. Cisco CME: Initial Configuration and Mode Selection
۲۲. Cisco CME: Global Telephony Settings
۲۳. Cisco CME: Implementing Users and the CME Web GUI
۲۴. Cisco CME: Adding Phones and Users with CCP
۲۵. Cisco CME: Understanding Analog and Digital Voice Interfaces
۲۶. Cisco CME: Understanding and Configuring Dial Peers
۲۷. Cisco CME: Dial Peer Wildcards
۲۸. Cisco CME: Moving Dial Plan Skills to CCP
۲۹. Cisco CME: Implementing COR Call Restrictions with CCP
۳۰. CME Features: Creating a Phone Directory
۳۱. CME Features: Forwarding IP Phones
۳۲. CME Features: Transferring Calls
۳۳. CME Features: Configuring Call Park
۳۴. CME Features: Configuring Call Pickup
۳۵. CME Features: Configuring Intercom
۳۶. CUCM Administration Overview: The Many Faces of CUCM
۳۷. CUCM Administration Overview: Administrative User Management
۳۸. CUCM Administration Overview: Touring CUC, IM, and Presence
۳۹. Implementing CUCM Phones and Users: Revisiting Registration with SCCP and SIP
۴۰. Implementing CUCM Phones and Users: Preparing CUCM for Phones
۴۱. Implementing CUCM Phones and Users: Implementing IP Phones
۴۲. Implementing CUCM Phones and Users: Managing Phone End Users
۴۳. CUCM Dial Plans: Understanding the Architecture
۴۴. CUCM Dial Plans: Route Plan Fundamentals
۴۵. CUCM Dial Plans: Understanding Partitions and Calling Search Spaces
۴۶. CUCM Dial Plans: Understanding and Configuring Mobility
۴۷. Unity Connection: Understanding the Architecture
۴۸. Unity Connection: Understanding User Templates
۴۹. Cisco IM and Presence: What is IMP and Jabber
۵۰. Cisco IM and Presence: Configuring Jabber Clients
۵۱. Cisco IM and Presence: Key Troubleshooting Spots
۵۲. CUCM Maintenance and Monitoring: Troubleshooting IP Phone Registration
۵۳. CUCM Maintenance and Monitoring: Troubleshooting Route Plans and Reporting
۵۴. CUCM Maintenance and Monitoring: Troubleshooting with CUCM RTMT
Cisco CCNA Collaboration 210-065 CIVND1
۱. Welcome to CCNA Collaboration (CIVND1)
۲. Components: Understanding Building Blocks of a Video Network
۳. Video Dictionary: Frame Rate, Interlacing, and Progressive Video
۴. Video Dictionary: Aspect, Pixels, Video Format, Color Standards, and Analog to Digital
۵. Video Standards: Understanding Applications of Video
۶. Video Standards: Understanding the Protocols of Video
۷. Network Requirements: Quality of Service (QoS)
۸. Network Requirements: Call Admission Control (CAC)
۹. Components: Cisco Video Elements
۱۰. Components: Handling Environment
۱۱. Components: Installing the Telepresence Unit
Cisco CCNA Collaboration 210-065 CIVND2
۱. Cisco CCNA Collaboration: Welcome to CIVND2
۲. Cisco Collaboration Overview: Legacy Conferencing and the New World Order
۳. Cisco Collaboration Overview: Assembling Collaboration Puzzle Pieces
۴. Cisco Collaboration Overview: Beyond the Promo — Other Endpoints
۵. Cisco Collaboration Overview: Clarifying VCS and VCS Expressway
۶. Video Phone Communication: Understanding endpoint registration
۷. Video Phone Communication: The protocols that make things happen
۸. Video Phone Configuration: Registering endpoints — preparing the infrastructure
۹. Video Phone Communication: Getting familiar with CUCM
۱۰. Video Phone Communication: Getting familiar with VCS
۱۲. Video Phone Communication: Understanding the place of Jabber
۱۳. Video Phone Communication: Registering a Jabber client
۱۴. Jabber and IP Phone Operation: Common registration issues (16 min)
۱۵. Jabber and IP Phone Operation: Common calling issues
۱۶. Cisco TC Software: TC software familiarization
۱۷. Cisco TC Software: Command Line Interface
۲۰. Cisco TC Software: Adding some Collaboration bling
۲۱. Cisco TC Software: A little more Telepresence gloss
۲۵. Video Conferencing: TMS and WebEx
۲۶. Video Conferencing: Getting familiar with TMS navigation
۲۷. Video Conferencing: Managing devices and conference calls with WebEx
۲۸. Telepresence Lab: Scenario overview
۲۹. Telepresence Lab: Room Design
۳۰. Telepresence Lab: Lighting, Sound, and Power
۳۱. Telepresence Lab: Powering on the Servers
۳۲. Telepresence Lab: Network Foundations
۳۳. Telepresence Lab: Registering 9971 Phones to CUCM
۳۴. Telepresence Lab: Registering DX-650 Phone to CUCM
۳۶. Telepresence Lab: Registering Jabber Video Client
۳۸. Telepresence Lab: Adding MCU Conference Resources