0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شبکه ذخیره سازی (SAN) چیست؟

شبکه ذخیره سازی (SAN) چیست؟

شبکه ذخیره سازی (SAN) چیست؟

Storage Area Network (SAN)  یک شبکه پر سرعت است که دسترسی چندین سرور را به Pool های یکپارچه مشترک در سطح یک Block فراهم می کند.

SAN Storage برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

سازمان ها در هر اندازه ای از SAN برای افزایش میزان بهره وری از فضای ذخیره سازی، عملکرد بالاتر، قابلیت دسترسی برنامه، قابلیت های امنیتی و محافظت از داده ها استفاده میکنند.

میتوان گفت SANها دستگاه های ذخیره سازی را در اختیار  Hostها قرار می دهند که به صورتLocal  به یکدیگر متصل هستند و همچنین باعث تسهیل ارائه فضای ذخیره سازی به کاربران می شود.

چرا باید از SAN Storage استفاده کرد؟

کارکرد  SANها اینگونه است که با فراهم آوردن سطح بلاک، دسترسی سریع به شبکه برای ذخیره سازی از چندین هاست امکان پذیر می باشد. با اتصال  Hostها، Switch ها، contoreler ها و تجهیزات و Storage و استفاده از انواع پروتکل های ارتباطی پر سرعت و قابل اطمینان،SAN ها می توانند مجموعه های ذخیره سازی قبلی را، یکپارچه و تقویت کنند.

مزایای استفاده از ذخیره سازی SAN

شبکه های SAN  راهکارهای ذخیره سازی Block-level  که قابل اطمینان و مقیاس پذیر هستند را ارائه می دهند که توسط بسیاری از  Hostها در دسترس هستند. افزایش نرخ استفاده از فضای ذخیره سازی، اغلب باعث کاهش هزینه های مالکیت استوریج می شود، این در حالیست که ویژگی هایی نظیر: امنیت و قابلیت اطمینان برای دیتاهای Mission Critical تضمینی جهت محافظت و دسترس پذیری می باشد.

شبکه SAN یکی از پر کاربرد ترین انواع شبکه در سازمان های بزرگ است . اگر علاقه به شبکه و انواع آن دارید می توانید مقاله معرفی انواع شبکه های کاپیوتری بخوانید. همچنین می توانید آن را در دوره Network+  بیاموزید. برای دیدن سرفصل های دوره Network+ کلیک کنید یا آنلاین ثبت نام کنید.

مشاوره رایگان عصر شبکه

برای تماس فرم زیر را تکمیل کنید