0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

معرفی 10 نوع فایروال سخت افزاری

فهرست مقاله

معرفی 10 نوع فایروال سخت افزاری

فایروال که به آن دیوار آتش نیز گفته می شود، برای حفاظت از سیستم های رایانه ای و شبکه های کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع فایروال ها : فایروال های نرم افزاری و سخت افزاری

فایروال سخت افزاری چیست؟

 فایروال سخت افزاری، یک دستگاه امنیتی فیزیکی است که برای اعمال مرز های شبکه مستقر می شود. تمام پیوندهای شبکه ای که از این مرز عبور می کنند،  را از این دستگاه رد می کنند، این فایروال ترافیک شبکه ورودی و خروجی را بازرسی می کند و کنترل های دسترسی و سایر سیاست های امنیتی را اعمال می کند. این فایروال‌ها که شامل ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم برای اعمال مرز شبکه هستند، می‌توانند انواع مختلفی از ویژگی‌های شبکه و امنیتی، از جمله فیلترURL، سیستم جلوگیری از نفوذ (IPS) و حتی پشتیبانی از Wi-Fi را ارائه بدهند.

نحوه کارکرد فایروال های سخت افزاری چگونه است؟

 فایروال سخت افزاری برای حفاظت ازحدود شبکه یک سازمان، با استقرار در حالت درون خطی طراحی شده است. این بدین معنی می باشد، کابل‌های فیزیکی شبکه که ترافیک و داده ها از آن ها عبور می کنند، به پورت‌هایی در “داخل” و “خارج” فایروال متصل می‌شوند. هنگامی که ترافیک وارد فایروال شبکه می شود، تحت بازرسی امنیتی قرار می گیرد و ممکن است چندین کنترل و نظارت مختلف روی آن اعمال شود . در سطح بالایی، فایروال ها معمولاً به گونه ای پیکربندی می شوند که انواع خاصی از ترافیک را از عبور از مرز شبکه مسدود می‌کنند . این امر می‌تواند به مسدود کردن ورودی هر پورت استفاده نشده یا نامطلوب به شبکه و جلوگیری از خروج انواع خاصی از ترافیک از شبکه کمک کند.

فراتر از این، بسیاری از فایروال ها همچنین دارای کنترل های دسترسی اضافی و قابلیت های بازرسی امنیتی هستند. آن‌ها ممکن است بتوانند تشخیص امضا یا یادگیری ماشین را در ترافیک برای شناسایی محتوای مخرب و اعمال کنترل های دسترسی برای منابع خاص اعمال کنند. همه ی این فیلترها و حفاظت ها به ایمن سازی شبکه و سیستم های متصل به آن در برابر سوء استفاده کمک می کنند.

تنظیمات پیشرفته یک فایروال سخت افزاری می‌تواند با اعمال سیاست های امنیتی پیشرفته یک گام فراتر رود. این خط‌مشی‌ها می‌توانند به شناسایی بدافزارهای بالقوه، تهدیدات روز صفر، حملات خشونت‌آمیز، دسترسی غیرمجاز و مجموعه‌ای از خطرات امنیتی دیگر کمک کنند. به عبارت دیگر، یک    Hardware Firewall  به همان اندازه که بخشی از مجموعه امنیت سایبری شماست، بخشی از مجموعه ابزار مدیریت شبکه شما نیز می باشد.

تفاوت فایروال نرم افزاری و سخت افزاری

فایروال های سخت افزاری تنها گزینه ی فایروال های موجود نیستند. یک سازمان ممکن است از یک فایروال مبتنی بر نرم افزار نیز استفاده نماید. تفاوت اصلی بین فایروال‌های سخت افزاری و فایروال‌های نرم افزاری این است که فایروال سخت افزاری روی دستگاه فیزیکی خودش اجرا می شود، در حالی که فایروال نرم افزاری روی ماشین دیگری نصب شده است. یک مثال رایج از فایروال نرم افزار، فایروالی است که در اکثر سیستم عامل ها مانند ویندوز و  Mac OS  تهیه شده است . این فایروال های سیستم عامل شماهم با سیستم عامل های دیگه می‌توانند روی هر سخت افزار سازگار اجرا شوند.

با این حال، این فایروال های سیستم عامل تنها گزینه های فایروال های نرم افزاری نیستند و انواع مختلفی دارند.

مزایای کلیدی فایروال های سخت افزاری

فایروال‌های سخت‌افزاری که به‌عنوان تجهیزات فیزیکی در شبکه مستقر می‌شوند، در مقایسه با فایروال‌های نرم‌افزاری، مزایای متعددی را ارائه می‌کنند، از جمله:

امنیت پایدار:

فایروال های نرم افزاری نصب شده بر روی رایا نه های مختلف، همگی می توانند به طور متفاوتی پیکربندی شوند. مگر اینکه سازمانی بتواند پیکربندی امنیت ثابتی را پیاده سازی و اجرا کنند، فایروال های نرم افزاری ممکن است غیرفعال شوند یا سطوح امنیتی متفاوتی داشته باشند. اما فایروال سخت افزاری، از تمام دستگاه هایی که توسط آن محافظت می شوند، حفاظت ثابتی را فراهم می کند.

حفاظت مستقل:

یک فایروال نرم افزاری روی هر سیستمی که اجرا می شود، مقداری از منابع سیستم را اشغال می کند. که  در صورت عدم وجود فایروال نرم افزاری می توانست برای اهداف دیگری استفاده شود. اما فایروال سخت افزاری بر روی سخت افزار خود اجرا می شود، به این معنی که افزایش حجم ترافیک یا الزامات امنیتی بر عملکرد منابع سیستم تاثیر نمی گذارد و منابع سیستم در اختیار اهداف کاری همان سیستم قرار خواهد داشت.

مدیریت ساده:

با یک فایروال نرم افزاری، هر رایانه باید به صورت جداگانه پیکربندی، مدیریت و به روز شود تا محافظت قوی در برابر تهدیدات سایبری پیدا کند. اما فایروال سخت‌افزاری، وسیله‌ای است که از کل شبکه محافظت می‌کند. هر گونه به روز رسانی یا تغییر پیکربندی که مورد نیاز است تنهایک بار اعمال می شود و این تقظیمات فوراً برای همه دستگاه های محافظت شده توسط فایروال اعمال می شوند.

امنیت بهبود یافته:

فایروال سخت افزاری به جای تکیه بر منابع رایانه ای که در آن نصب شده است، روی سخت افزار اختصاصی خود اجرا می شود. این می تواند به محافظت از آن در برابر حملاتی که برای سوء استفاده از سیستم عامل اصلی یا برنامه های در حال اجرا در کنار آن طراحی شده اند کمک کند.

دید متمرکز:

اجرای فایروال های نرم افزاری مستقل بر روی هر دستگاه در شبکه یک سازمان، به این معنی است که تیم امنیتی یا فاقد دید کامل شبکه است یا باید تلاش بیشتری برای جمع آوری و جذب اطلاعات از همه دستگاه های مختلف انجام دهد. در حالی که فایروال سخت افزاری تمامی اطلاعات را نظارت و ورود به سیستم شبکه را در یک دستگاه متمرکز می کند.

معرفی 10 نوع فایروال سخت افزاری 1

معرفی 10 نوع از برترین فایروال‌های سخت افزاری

در ادامه لیستی شامل 10 نوع فایروال سخت افزاری که بر اساس حروف الفبا ردیف شده اند را معرفی می کنیم. برای اینکه بتوانید بهترین فایروال سخت افزاری را برای سازمان خود انتخاب نمایید لازم است ویژگی های هر یک را شناسایی نموده و بر اساس نیازهای امنیتی سازمان خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

  • Bitdefender BOX
  • Cisco Firepower
  • CUJO AI Smart Internet Security Firewall
  • Fortinet FortiGate® 6000F Series
  • Netgear ProSAFE
  • Palo Alto Networks PA-7000 Series
  • Netgate pfSense Security Gateway Appliances
  • SonicWall Network Security Firewalls
  • Sophos XG Firewall
  • WatchGuard Firebox (T35 and T55)

Bitdefender BOX

یک فایروال سخت افزاری  کامل برای دفتر کار، خانه و دستگاه های شخصی شما، که شامل نرم افزار رایگان (Bitdefender Total Security) و فایل نصبی آن می باشد. Bitdefender BOX و قابلیت های امنیت سایبری زیر را ارائه می دهد:

  • محافظت از همه دستگاه های شبکه، حتی در نقاط پایانی که نمی توانند آنتی ویروس را اجرا کنند.
  • شامل اشتراک 1 ساله نرم افزار Bitdefender Total Security است.
  • دارای مرکز امنیت شبکه BOX برای نظارت و مدیریت اکوسیستم دستگاه شما
  • مرور ایمن، فیلتر محتوا، جلوگیری از فیشینگ و هشدارهای نفوذ شبکه
  • پروفایل های هوشمند برای مدیریت امن دستگاه در خانه شما
  • ارزیابی آسیب‌پذیری و حفاظت از حمله brute force

Bitdefender BOX یک راه حل سرتاسری ارائه می دهد که می تواند به gateway یا روتر ISP موجود شما متصل شود یا به عنوان یک دستگاه فایروال مستقل استفاده شود. این دستگاه دارای 1 گیگابایت حافظه DDR3 به همراه 4 گیگابایت حافظه داخلی است.

Bitdefender BOX یک ابزار امنیت سایبری است که برای کاربرانی که از خانه کار می‌کنند و از انواع دستگاه‌های متصل مانند کنسول‌های کنفرانس هوشمند، لپ‌تاپ‌ها، رایانه‌های رومیزی، تلفن‌های همراه، ابزارهای پوشیدنی و رابط‌های کنترل‌شده صوتی برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند، ضروری است. BOX حفاظت از همه ی این دستگاه ها را با نرخ رقابتی امکان پذیر می کند.

Cisco Firepower

یک فایروال نسل بعدی با محوریت تهدید (NGFW) برای محافظت از شبکه های سازمانی در برابر حملات سایبری پیچیده می باشد. سری Firepower سیسکو در مشخصات مختلف برای پشتیبانی از انتقال داده بین 890 مگابیت بر ثانیه و 190 گیگابیت بر ثانیه ارا‌ ئه می شود. باCisco Firepower، می توانید  ازویژگی های زیر برخوردار شوید:

  • ادغام حفاظت پیشرفته بدافزار و سیستم پیشگیری از نفوذ نسل بعدی (NGIPS)، بدون تخریب کامل
  •  بیش از 99٪ اثربخشی مسدود کردن تهدید و فیلتر URL برای بیش از 80 دسته بندی
  •  به روز رسانی 24/7 اطلاعات امنیتی توسط Cisco Talos
  •  اتوماسیون وظایف امنیتی از یک پلت فرم واحد
  •  مرکز مدیریت داخلی دفاعی سیسکو مبتنی بر ابر
  •  بیش از 4000 برنامه، موقعیت جغرافیایی، کاربران و وب سایت ها را پشتیبانی می کند .

 Cisco Firepower به طور یکپارچه در محیط های دیجیتال با وابستگی های داخلی قابل توجه و به روز رسانی های امنیتی به صورت روزانه از Cisco Talos سازگار است. انواع مختلفی از این دستگاه فایروال سخت‌افزاری وجود دارد که با قدرت محاسباتی کافی برای پشتیبانی از سرور برای واحدهای رک نصب شده است.

Cisco Firepower یک پیشنهاد کاملاً سازمانی و ایده آل برای کسی است که قبلاً بخشی از تجهیزات سیسکو را استفاده نموده است. شرکت‌های بزرگی که به فکر بازنگری امنیت شبکه هستند، باید Cisco Firepower را به عنوان یک گزینه بسیار خوب در نظر بگیرند.

CUJO AI Smart Internet Security Firewall

یک دستگاه فایروال مجهز به هوش مصنوعی برای محافظت از دفتر کار شما در برابر تهدیدات مبتنی بر شبکه است. این راه حل با نوآوری های اختصاصی هوش مصنوعی و ML CUJO و تجربه در ارائه ی خدمات به اپراتورهای مخابراتی ارائه می شود. مهمترین قابلیت های CUJO عبارتند از:

  • حفاظت جامع برای دستگاه های اینترنت اشیا شما
  • دارای باتری های لیتیوم یونی برای قابلیت انتقال بالا
  • شناسایی فعالیت های مخرب، اسکن ترافیک آنلاین و جلوگیری از فیشینگ
  • کنترل های ایمنی برای کودکان، مانند محدود کردن ساعات کاری آنلاین
  • نصب Plug-and-play با یک برنامه کاربردی دسکتاپ/ موبایل برای نظارت از راه دور
  • پشتیبانی از سرعت اینترنت تا 1 گیگابایت

CUJO AI Smart Internet Security Firewall یک دستگاه جمع و جور و قابل حمل است که باعث درهم ریختگی بیشتر سخت افزار شما نمی شود. اما حتی در شکل کوچک خود، بسیار قوی است و در برابر اکثر تهدیدات رایج مرتبط با اینترنت از سیستم شما محافظت می کند.

کاربرانی که مرتباً بین حالت استفاده ی شخصی و حرفه ای در یک دستگاه جابجا می شوند باید استفاده از CUJO را مدنظر قرار دهند، زیرا به شما امکان می دهد پروفایل های امنیتی مختلفی را برای موارد استفاده ی مختلف تنظیم کنید. به خاطر داشته باشید که ممکن است با سیستم های اینترنتی Luma و Google Wi-Fi Mesh سازگار نباشد.

Fortinet FortiGate® 6000 F Series

 FortiGate Fortinet یک دستگاه NGFW با کارایی بالا برای شرکت های بزرگ و ارائه دهندگان خدمات با قابلیت های SD-WAN داخلی، تونل های رمزگذاری شده IPSEC و گزینه های مختلف استقرار است. FortiGate  دارای ویژگی های اصلی زیر است:

  • مجهز به پردازنده های نسل بعدی واحد پردازش هم افزایی (SPU) برای حداکثر سرعت
  • تأخیر بسیار کم (تا 2 میکروثانیه)
  • پیشگیری از نفوذ بر اساس بررسی ناهنجاری در زمان واقعی
  • اولویت بندی ترافیک و صف بندی برای عملکرد برتر شبکه
  • بازرسی های امنیتی سریع و ایجاد رمزگذاری/رمزگشایی
  • FortiOS  برای ادغام و کنترل کل اکوسیستم

این دستگاه فایروال سخت افزاری ، محصول امنیتی Fortinet است. این شامل مکانیسم های حفاظتی حیاتی مانند تشخیص مبتنی بر هوش مصنوعی، دسترسی به شبکه بدون اعتماد و امنیت ابری است. همچنین، یافتن راه حل منحصر به فرد مبتنی بر SPU Fortinet در این بخش دشوار است.

 Fortinet یک غول امنیت سایبری شناخته شده در سطح جهانی است. خدمات امنیتی این شرکت (پشتیبانی مدیریت شده و حرفه ای) FortiGate را برای اکثر سناریوهای سازمانی ایده آل می کند.

Netgear ProSAFE

Netgear یک فایروال کلاس تجاری و راه حل VPN است که دسترسی به شبکه را بین مکان های HQ، دفاتر راه دور، شعب و کارکنان WFH ایمن می کند. Netgear ProSAFE

 این فایروال دارای عملکردهای کلیدی زیر است:

  • انتقال امن داده ها از طریق شبکه های عمومی یا خصوصی
  • پیاده سازی انعطاف پذیر، همراه با مودم های ISP فعال و پورت های گیگابیتی
  • قوانین فایروال قابل تنظیم برای امنیت مناسب
  • فیلتر کردن کلمات کلیدی URL، حفاظت از DDoS و هشدارهای امنیتی بلادرنگ
  • پردازش شبکه تسریع شده برای بهره وری سازمانی
  • احراز هویت برای محافظت در برابر دسترسی غیرمجاز از راه دور

Netgear ProSAFE برای کسانی که به یک راه حل مقاوم و بهینه با هزینه و ماندگاری طولانی نیاز دارند ایده آل استاین فایروال یک راه حل امنیتی شبکه 360 درجه برای شرکت های متوسط با دفاتر توزیع شده است. ویژگی های امنیتی قابل اعتماد و سهولت استقرار آن (پشتیبانی از هر ترکیب محیطی) مطمئناً تجربه شبکه شما را بهبود می بخشد.

Palo Alto Networks PA-7000 Series 

یک دستگاه فایروال سخت افزاری درجه ی سازمانی (شبیه Fortinet FortiGate) است که با Microsoft Azure Directory، Citrix و سایر اجزای زیرساخت IT ادغام می شود. برخی از قابلیت های کلیدی سری PA-7000 عبارتند از:

  • یک NGFW مجهز به ML که در تست‌های آزمایشگاهی به امتیاز اثربخشی ۱۰۰% دست یافت.
  •  پوشش دستگاه های IoT مدیریت نشده و امنیت بومی 5G
  •  تجزیه و تحلیل رفتار برای شناسایی دستگاه ها و توصیه سیاست های امنیتی
  •  گزارش های استفاده از برنامه سفارشی برای تجزیه و تحلیل ترافیک SaaS
  •  گروه های کاربر پویا برای اجرای تصمیمات امنیتی محدود به زمان
  •  پوشش کارکنان WFH و ماشین های مجازی

سری PA-7000 دارای دو نوع کاربرد است: سازگاری با اینترنت اشیا درجه ی سازمانی و جلوگیری از فعالیت های مخرب، حتی زمانی که ترافیک رمزگذاری شده است. همچنین، این دستگاه دارای پیشگیری از بدافزار مبتنی بر WildFire است که از ML و تجزیه و تحلیل مبتنی بر ابر برای اطلاعات تهدید در زمان واقعی استفاده می‌کند.

اگر به دنبال راه حل امنیتی شبکه در سطح سازمانی با پشتیبانی اینترنت اشیا هستید، سری PA-7000 کاملا منطقی بنظر می آید. و به عنوان یک مزیت اضافی، با لینوکس و سرورهای ترمینال سازگار است.

Netgate pfSense Security Gateway Appliances

این فایروال سخت افزاری محصول مشارکت pfSense (یک سازمان نرم افزاری فایروال منبع باز) و شرکت امنیت سایبری Netgate می باشد. از جمله ویژگی های کلیدی آن عبارتند از:

  • پردازنده‌های پیشرو در صنعت (ARM Cortex، Intel Atom یا Intel Xeon)
  • حافظه رم از 1 تا 16 گیگابایت و 8 تا 150 گیگابایت حافظه داخلی
  • پشتیبانی تجاری برای استقرار سازمانی
  • نظارت بر امنیت و گزارش با هشدارهای زمان واقعی
  • نرم افزار فایروال منبع باز (pfSense) برای بهینه سازی هزینه

دستگاه‌های NetGate pfSense به خوبی ساخته شده‌اند و به اندازه کافی برای مصارف صنعتی مقاوم هستند . سی پی یو  اینتل و حافظه ی ذخیره‌ سازی، دو تفاوت اصلی برای این سری فایروال ها هستند. برای سازمان هایی که به دنبال سود بردن از پیشنهادات منبع باز در فضای فایروال شبکه هستند، NetGate pfSense می تواند یک گزینه جالب توجه باشد. پیشنهادات این نوع فایروال از SG-1100 اولیه برای دفاتر شعب کوچک شروع می شود.

SonicWall Network Security Firewalls

مجموعه ای از دستگاه های فایروال سخت افزاری برای SMB ها، شرکت های متوسط، و سازمان های بزرگ (از جمله اپراتورهای مرکز داده) و ارائه دهندگان خدمات می باشد. ویژگی های کلیدی فایروال های امنیتی شبکه SonicWall عبارتند از:

  • سری TZ NGFW برای مشاغل کوچک با SD-WAN، رمزگشایی SSL/TLS و تا 5 گیگابیت بر ثانیه
  • سری NSa NGFW برای شرکت های متوسط با بازرسی حافظه عمیق در زمان واقعی (RTDMI™)  برای مسدود کردن بدافزارهای ناشناخته
  • سری NSsp NGFW برای شرکت های بزرگ با حفاظت از تهدیدات پیشرفته و سیاست های امنیتی یکپارچه
  • بیش از یک میلیون حسگر امنیتی در بیش از 200 منطقه برای استخراج بینش اطلاعاتی تهدید
  • کنسول مدیریت می تواند در محل یا در فضای ابری میزبانی شود

بزرگترین کاربرد SonicWall تنوعی است که ارائه می دهد. هر خانواده محصول (TZ، NSa، و NSsp) 3 تا 10 جایگزین ارائه می دهند. این به شما این امکان را می دهد که ترکیب  یک محصول عالی را برای محیط شبکه خود انتخاب کنید.

دستگاه‌های فایروال امنیتی شبکه SonicWall یک گزینه عالی برای شرکت‌هایی با دفاتر یا سایت‌های متعدد با اندازه و نیازهای امنیتی متفاوت هستند. فناوری RTDMI اختصاصی آن، اکثر خانواده‌های بدافزار شناخته شده و ناشناخته را مسدود می‌کند و در عین حال عملکردی با سرعت بالا را امکان‌پذیر می سازد.

Sophos XG Firewall

Sophos یک فایروال قدرتمند است که تبادل داده بین مکان های HQW و دفاتر راه دور (شبیه به NetGear ProSAFE) را با حاکمیت یکپارچه برای ابرهای عمومی و خصوصی ایمن می کند. این فایروال ویژگی های ضروری زیر را ارائه می دهد:

  • مدیریت یکپارچه تهدیدات، از جمله گزارش های امنیتی و ردیابی امن برنامه های وب
  • Sandboxing تهدید با فناوری یادگیری عمیق SophosLabs
  • فیلتر هرزنامه، جلوگیری از فیشینگ و شناسایی تهدید ایمیل
  • VPN داخلی و SD-WAN برای استقرار بدون لمس
  • تجزیه و تحلیل عمیق استفاده از وب و فعالیت برای نقشه برداری روند
  • کنترل برنامه‌های همگام‌سازی شده برای کشف برنامه‌های پرخطر

این دستگاه فایروال سخت افزاری توسط یکی از معتبرترین شرکت های امنیتی Sophos که به خاطر نوآوری های امنیتی پیشرو در صنعت شناخته شده است، پشتیبانی می شود. به عنوان مثال، ویژگی اختصاصی Security   Heartbeat  این شرکت سلامت شبکه داخلی شما را به شما اعلام می نماید و با علائم هشدار هرگونه تهدید احتمالی را به شما اعلام می نماید. همچنین، این دستگاه با Intercept X، نرم افزار امنیتی شبکه Sophos ترکیب می شود تا یک مکانیسم حفاظتی سرتاسری ایجاد کند. فایروال Sophos XG یک راه حل کامل برای شرکت هایی با چشم انداز بلند مدت دارنند. علاقه مندان به آن باید راه حل های اضافی Sophos مانند Sophos Connect VPN را نیز در نظر داشته باشند.

WatchGuard Firebox (T35 and T55)

WatchGuard یک فایروال سخت افزاری مستقل برای دفاتر و سایت های کوچک است و تمام ویژگی هایی را که در یک راه حل مدیریت تهدید یکپارچه انتظار دارید، به شما ارائه می کند. این فایروال دارای ویژگی های زیر است:

  • فرمی شیک و مدرن که از رقبای خود متمایز است
  • به عنوان راه حل های معمولی و بی سیم موجود است
  • آنتی ویروس داخلی VPN، اسکن سریع و اسکن کامل
  • حداکثر 200 محدودیت کاربر احراز هویت شده
  • محافظت در برابر حملات DOS، تهدیدات ترکیبی و بسته های داده ریسکی
  • جستجوی ایمن و امنیت Google برای کسب و کار

WatchGuard دارای طراحی زیبا برای انواع دستگاه های آن است. به غیر از T-35 و T-55 برای دفاتر کوچک، راه‌حل‌هایی برای کارکنان از راه دور، صنایع پرتردد کاربر (به عنوان مثال، هتل‌ها)، مکان‌هایی با اندازه متوسط و وسایلی که روی قفسه نصب می‌شوند برای استفاده سازمانی دارد.

 WatchGuard Firebox تنها با مجموعه ای از ویژگی های متفاوت، رقیبی برای خانواده ی دستگاه های SonicWall است. با این حال، خدمات پشتیبانی استاندارد آن محدود به ایالات متحده است، که می تواند برای شرکت های چند ملیتی مشکل ساز باشد.

جمع بندی

یک تصمیم بزرگ این است که از کدام نوع فایروال برای محافظت از شبکه استفاده کنید؛ سخت افزاری یا نرم افزاری؟! هر دوی آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب صحیح به موقعیت منحصر به فرد سازمان و موارد استفاده بستگی دارد. فراتر از انتخاب یک فایروال سخت افزاری و یک فایروال مبتنی بر نرم افزار، انتخاب فایروالی که ویژگی های لازم برای محافظت از سازمان در برابر تهدیدات سایبری را فراهم می کند نیز مهم است. که در این مورد می توان به آخرین گزارش به روز از عملکرد یک فایروال مورد تایید رجوع کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان عصر شبکه

برای تماس فرم زیر را تکمیل کنید