0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نکات مهم در طراحی لندینگ پیج

فهرست مقاله

نکات مهم در طراحی لندینگ پیج

نکات مهم در طراحی لندینگ پیج

اولین سوالی که بعد از خواندن عنوان صفحه پیش می آید معنی لندینگ پیج است که میتوانیم بگوییم ویترین سایت شما است. همان صفحه ای که شما لینک آن را در تبلیغات استفاده میکنید و در بازاریابی و فروش از آن استفاده میکنید که اگر طراحی مناسب داشته باشد و اصول روانشناسی رنگ در آن رعایت شده باشد باعث افزایش فروش شما میشود. این نکته حیاتی که کاربر فقط 3 تا 5 ثانیه وقت میگذارد تا تصمیم بگیرد ادامه محتوا را بخواند یا صفحه را ببندد.

  1. انتخاب عنوان

عنوان صفحه لندینگ اولین چیزی است که بازدید کنندگان سایت میبینند و اهمیت بالایی دارد چون کاربران به صورت خلاصه متوجه میشوند که چه چیزی در ادامه آن صفحه خواهند دید.

علاوه بر خلاصه بودن باید جذاب و گیرا هم باشد تا کاربر را ترغیب کند به ادامه آن متن مثلا به جای “جاذبه های گردشگری تهران” میتوانید بگویید “30 جاذبه گردشگری تهران که نباید از دست بدهید!” و در ادامه هم واقعا به قولتان عمل کنید و 30 مورد را بیان کنید. اما این را هم بدانید که بهتر است نهایتا 10 کلمه باشد اما به هیچ وجه بیشتر از 20 کلمه نشود. پس از عنوان اصلی شما باید تمرکزتان را بگذارید روی زیر عنوان ها و قانع کننده بودن آنها که کاربر تا آخر صفحه شما را همراهی کند. میتوانید برای زیر عنوان ها از مترادف های عنوان اصلی هم استفاده کنید.

دیوید آگیلوی هم درباره اهمیت عنوان میگوید:

“به طور متوسط تنها یک پنجم از کسانی که عنوان را می‌خوانند به باقی متن توجه می‌کنند. وقتی عنوانتان را نوشتید، ۸۰ سنت از یک دلاری را که توی جیبتان بود خرج کرده‌اید.”

  1. رعایت سئو و UI/UX

رعایت نکات سئو ON Page و OFF Page بسیار اهمیت دارد و پتانسیل شما را برای بالا آمدن در نتایج جستجو بالا می­برد. پس از این مسائل باید به طراحی UI و UX مانند CTA، انتخاب رنگ، کاربر پسند بودن، ساختار طراحی و غیره توجه کنیم.

  1. نشان دادن برتری سایت ما نسبت به رقبا

شما نیاز دارید که در یک بخش کوتاهی برای بازدیدکنندگان لندینگ پیج خود توضیح دهید کدام ویژگی محصول یا خدمات شما وجه تمایز شما از رقابایتان است. مثلا خدمات ویژه ای که ارائه میدهید یا کیفیت بالای محصول حتی قیمت پایین آن میتواند یکی از آنها باشد.

دقت داشته باشید که در این بخش به مشتریان توضیح دهید محصول شما چه کاری برای او انجام میدهد و پاسخگوی کدام نیاز ضروری اوست.

  1. استفاده از تصاویر و ویدئو های مناسب و با کیفیت

مهم ترین نکته ای که باید بدانید این است که کاربران متن های طولانی و پشت سر هم را دوست ندارند و دوست دارند در بین متن عکس های با کیفیت که مرتبط است ببینند. اگر محتوا را به صورت ویدئو با کیفیت هم در سایت قرار دهید بازدهی شما افزایش پیدا میکند. میتوانید در صفحه دوره دیجیتال مارکتینگ نمونه آن را ببینید.

 

  1. ادبیات مناسب

باید مخاطبان هدف خود را برای پیدا کردن ادبیات مناسب بشناسید و بدانید کدام نوع صحبت کردن و چه اندازه صحبت کردن روی آنها بهترین تاثیر را میگذارد. برای مثال از لحن ادبی اسفاده کنید و توضیحات کامل و جامع بدهید یا به جزئیات توجه کنید یا کنار بگذارید. نداشتن غلط املایی یا دستور زبان غلط هم تاثیر مثبت روی کاربران دارد.

 

  1. کم کردن لینک ها

پیوندهایی که به صفحات داخلی یا خارجی میدهید ممکن است نظر کاربران تان را جلب کند یا آنها را خسته کند. اگر تعداد آن ها زیاد باشد باعث حواس پرتی میشود و پیوستگی متن را به هم میزند.

لندینگ پیج و طراحی آن بسیار اهمیت دارد در میزان فروش و ورودی های سایت شما که اگر آن ها را بلد باشید و نکات دیگری علاوه بر اینها میتوانید با عنوان های مختلف به صورت استخدامی یا فریلنسری کار کنید. همه این نکات و آموزش ها در دوره دیجیتال مارکتینگ وجود دارد و شما میتوانید سرفصل های آن را در سرفصل های دوره دیجیتال مارکتینگ ببینید یا آنلاین ثبت نام کنید.

ت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان عصر شبکه

برای تماس فرم زیر را تکمیل کنید