0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کاربرد گوگل ادز در تبلیغات اینترنتی

فهرست مقاله

کاربرد گوگل ادز در تبلیغات اینترنتی

کاربرد گوگل ادز در تبلیغات اینترنتی

این مقاله را با این فرض شروع میکنیم که شما به تازگی کسب و کاری را راه انداخته اید و میخواهید در زمان کم  سود زیادی داشته باشید. شما برای اینکار سایتی ایجاد کرده اید و منتظر تماس یا مراجعه مشتریان هدف تان هستید. برای رسیدن به فروش بالا نیاز به تبلیغات دارید اما نه هر تبلیغاتی؛ باید به صورت سودمند و هدفمند تبلیغ کنید که بهترین نوع آن گوگل ادز (Google Ads) است.

گوگل ادز چیست؟

Google Ads سرویس تبلیغاتی شرکت گوگل است که به کاربران خود امکان ایجاد کمپین‌های متنوعی را می‌دهد و هزینه آن بر اساس معیارهای متفاوتی محاسبه میشود. پر کاربرد ترین معیار محاسبه قیمت به ازای هر کلیک که روی لینک شما میشود است.

تبلیغاتی که شما انجام میدهید در موتور جستجوی گوگل، گوگل پلی، یوتوب و سایت های همکار گوگل (مانند گوگل ادموب و گوگل ادسنس) نمایش داده میشوند.

  • نرخ کلیک در Google Ads نزدیک به 8٪ است.
  • تبلیغات نمایشی شمادر هرماه 180 میلیون بار ایمپرشن دارد.
  • برای کاربران آماده به خرید 65 درصد کلیک دریافت میکند.
  • بیش از 43٪ از مشتریان آن چیزی را میخرند که در تبلیغ YouTube دیده‌اند.

تبلیغات گوگل ادز به شما کمک میکند علاوه بر رتبه ای سایتتان طبق الگوریتم گوگل گرفته است با هزینه نسبتا کم به صفحه های اول بیاید و درصد بازدید بالاتری داشته باشد.

 

گوگل ادز در فروش اینترنتی چه کاربردی دارد؟

  • هدایت مشتریان هدف به سمت کسب و کار
  • کنترل کامل بر روی کمپین های تبلیغاتی
  • قابل اجرا با بودجه کم
  • به ثمر رسیدن سریعتر از سئو
کاربرد گوگل ادز در تبلیغات اینترنتی

مشتریان هدف خود را دسته بندی کنید

در سرویس تبلیغاتی گوگل میتوانید مخاطبان هدف خود را بر اساس معیار های زیر مشخص کنید.

Remarketing (بازاریابی مجدد): قبلاً سایت یا اپلیکیشن شما را دیده اند ولی خرید نکرده اند

جنسیت: خانم یا آقا بودن

دستگاه: دستگاه مورد استفاده (کامپیوتر، تبلت، گوشی و غیره).

ردۀ سنی: در بازه سنی خاصی هستند

علایق: علاقه مندی به یک موضوع مشخص

مکان: در یک قاره، کشور، استان یا محله خاص زندگی میکنند

مثلا میتوانید به گوگل بگویید تبلیغات شما را به افراد 15 تا 20 سالی که در آفریقای جنوبی هستند و از لپ تاپ استفاده میکنند نشان بدهد.

گوگل ادز چه کاربردی در ایران دارد؟

شما میتونید به صورت کاملا حرفه ای و مدیریت شده تبلیغ کنید ومطمئن باشید که هزینه ای که کرده اید به سرعت بازمیگردد اما دو شرط دارد. شرط اول خدمات وکیفیت محصولاتتان است و شرط دوم اصولی بودن کمپینتان در Google Ads است. برای اصولی بودن تبلیغتان میتوانید به یک آزانس یا متخصص بسپارید اینکار را یا خودتان متخصص شوید که روش دوم به صرفه تر و کاربردی تر است.

برای متخصص شدن در گوگل ادز و بازاریابی اینترنتی دوره دیجیتال مارکتینگ را شرکت کنید.

 شما میتوانید هدفتمند تبلیغ کنید و فقط بابت کسایی که کلمه کلیدی شما را سرچ کرده اند هزینه پرداخت کنید نه تبلیغ ای که گزاشته اید.

یا میتوانید گزارش دقیق از هر چیزی که میخواهید بگیرید مثلا ببینید در چه ساعت و تاریخی بیشترین بازدید را داشته اید یا نرخ بازگشت سرمایه تان چقدر است و حتی در لحظه چند کلیک داشته سایتتان.

در گوگل ادز میتوانید سقف هزینه تبلیغات روزانه را مشخص کنید برای مثال روزانه 10 درهم استفاده شود (دلیل استفاده نکردن از تومان تحریم هایی است که وجود دارند و باید از ارز های خارجی مانند درهم امارات، لیر ترکیه، دلار آمریکا و غیره استفاده کنید که پرکاردبردترین آن درهم است).

فروش شما در لحظه شروع میشود یعنی بلافاصله پس از تایید تبلیغ فروش شما افزایش پیدا میکند.

اگر گوگل ادز را هنوز شروع نکرده اید یعنی از رقابایتان چند قدم عقب تر هستید.

تبلیغات شما کجا نمایش داده می­شود؟

به طور کلی گوگل 2 شبکۀ تبلیغاتی دارد که شما می‌توانید متناسب با نوع نیازی که دارید، در یکی از این شبکه‌ها (یا هر دوی آن‌ها) تبلیغ خود را نمایش دهید. این 2 شبکه یا بستر عبارتند از:

شبکۀ نمایش گوگل یا Google Display Network

شبکۀ جستجوی گوگل یا Google Search Network

نحوه استفاده از گوگل ادز در ایران

برای استفاده مستقیم از گوگل ادز در داخل ایران باید این نکته را در نظر داشته باشید که از VPS استفاده کنید نه از VPN چون گوگل متوجه تغییر IP شما میشود.

برای ساخت اکانت نیاز به یک e-mail دارید که در گوگل با آن Login کرده باشید. سپس وارد سایت Google Ads میشوید و روی گزینه NEW GOOGLE ADS ACCOUNT کلیک کنید. در این قسمت باید تصمیم بگیرید میخواهید یک کمپین ایجاد کنید یا خیر اگر نمیخواهید به صورت زیر پیش بروید.

در مرحله دوم وارد حالت Expert میشویم و در قسمت بعد گزینه Create an Account Without a Campaign را انتخاب میکنیم. پس از وارد کردن اطلاعات خودتان وارد داشبور میشوید و اگر مایل بودید به آسانی یک کمپین برای تبلیغات کسب و کارتان ایجام میکنید.

 

شما میتوانید گوگل ادز را بیاموزید فارغ از نوع کسب و کارتان و رشته تحصیلی تان، این کار به شما کمک میکند سود بیشتری در مدت زمان کمتری  کسب کنید. علاوه بر گوگل ادز مباحث دیگری هم هستند که به قوی تر شدن کسب و کارتان بیشتر و بیشتر کمک میکنند. برای آموزش تمام چیزهایی که برای بازاریابی اینترنتی نیاز دارید میتوانید در دوره دیجیتال مارکتینگ عصر رایان شبکه شرکت کنید.

کاربرد گوگل ادز در تبلیغات اینترنتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان عصر شبکه

برای تماس فرم زیر را تکمیل کنید