0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بهترین مارک تجهیزات شبکه!

بهترین مارک تجهیزات شبکه چیست؟  این پرسشی است که هم در ذهن خریداران و هم در ذهن علاقمندان به این حوزه، دائماً پررنگ است. چه قصد خرید تجهیزات شبکه داشته باشید، چه صرفاً یکی از علاقمندان به این حوزه باشید، پاسخ این پرسش ذهن شما را به خود مشغول می‌کند. به هر حال در هر حوزه‌ای، علاقمندان، مشتریان و کاربران، به شناخت برترین‌ها علاقه دارند. از اهمیت و علت جذابیت این پرسش که عبور کنیم، مسئله مهم‌تر دادن پاسخی درخور به این پرسش است.

آیا واقعاً می‌توان به این پرسش که بهترین مارک تجهیزات شبکه چیست، یک پاسخ صریح و صرفاً تک‌ کلمه‌ای داد؟ به بیانی دیگر آیا فقط برند در این حوزه پیشتاز است؟ آیا پاسخ این پرسش به معنی یافتن بهترین کابل شبکه موجود در بازار ایران هم خواهد بود؟ برای یافتن پاسخی مناسب برای این کنجکاوی‌ها تا انتها با ما همراه باشید.

خبر خوب یا بد؛ انتخاب بهترین مارک تجهیزات شبکه ممکن نیست!

بهتر است فرآیند پاسخگویی به این پرسش را که بهترین مارک تجهیزات شبکه چیست، با یک تذکر مهم آغاز کنیم. واقعیت این است که به این پرسش نمی‌توان صرفاً در یک کلمه پاسخ گفت! به عنوان مثال نمی‌توان گفت صرفاً و منحصراً برند سیسکو، همان بهترین مارک تجهیزات شبکه است که در صدد یافتن آن هستید! زیرا در حوزه شبکه و تجهیزات شبکه نیز، مانند بسیاری دیگر از حوزه‌های مشابه، اختلاف نظر و مقایسه مداوم وجود دارد.

به نحوی که شاید برخی منتقدان در پاسخ این پرسش که بهترین مارک تجهیزات شبکه چیست، سیسک را انتخاب کنند و برخی دیگر آریستا! با این وجود آیا باید از جستجو برای یافتن پاسخی برای این پرسش دست برداریم؟ اجازه دهید با یک دید بهتر، به جای یافتن صرفاً یک پاسخ، لیستی از بهترین برندهای این حوزه را به شما معرفی کنیم. با این روش شانس ما برای ارائه پاسخی دقیق‌تر افزایش می‌یابد. پس در ادامه با لیستی از ۳ برند برتر حوزه تولید تجهیزات شبکه، با شما همراه هستیم.

بهترین مارک تجهیزات شبکه! 1

بسیاری از فعالان این حوزه، سیسکو را بهترین برند تولید تجهیزات شبکه می‌دانند.

۱سیسکو؛ قریب به چهل سال تجربه در تولید تجهیزات شبکه

اگر پای بحث در مورد ادوات شبکه و کلاً مباحث مربوط به شبکه(Network) وسط باشد، محال است نام سیسکو مطرح نشود. این برند آمریکایی بسیار مشهور که از سال ۱۹۸۴ پا به عرصه وجود گذاشته، اکنون در چهارمین دهه از دوران طلایی خود قرار دارد. سیسکو نه صرفاً از لحاظ قدمت و سابقه، بلکه از لحاظ کیفیت از برترین‌های این حوزه است. ۵۱ درصد از کل بازار جهانی تجهیزات شبکه در انحصار سیسکو و ۳۷ درصد از بازار جهانی روتر، صرفاً در اختیار این برند است.

به هر حال دست یافتن به این سهم از بازار ادوات شبکه اتفاقی نیست. حتی اگر به عنوان پاسخی برای این پرسش که بهترین مارک تجهیزات شبکه چیست، مخالف سیسکو باشید، محال است آن را جز ۳ برند برتر این حوزه ندانید!

۲آریستا؛ غولی دیگر از آمریکا

حتی پروپاقرص‌ترین طرفداران سیسکو نیز، بعید است آریستا را به عنوان اصلی‌ترین رقیب آن در تولید تجهیزات شبکه قبول نداشته باشند. هرچند عمده تمرکز آریستا بر جنبه نرم‌افزاری راهکارهای توسعه و تقویت شبکه است اما در تولید سخت‌افزارها نیز دستی بر آتش دارد. آریستا از سال ۲۰۰۴ ورود مؤثری به بازار داشته و امروزه یکی از پیشگامان توسعه راهکارهای ابری(Cloud Solutions) در دنیای شبکه است.

به همین خاطر است که مشتریانِ مشتاق به استفاده از روش‌های ابری و دیتاسنترهای با پیچیدگی بالا، با دیدی آینده‌نگرانه به سمت برند آریستا کشش دارند. در ایران نیز برخی از تجهیزات شبکه تولید آریستا، تقاضای بالایی را تجربه کرده و محبوب هستند. از ماژول فیبر نوری تا ادواتی مانند روترها و سوئیچ‌ها.بهترین مارک تجهیزات شبکه! 2

آریستا یک رقیب دائمی برای سیسکو بوده است.

۳برودکام(Broadcom)؛ رقیبی شایسته در بازار جهانی

خود برند برودکام(Broadcom) از سال ۱۹۶۱ پا به عرصه وجود گذاشته است. اما در آن زمان تمرکز این برند صرفاً بر تحقیق و توسعه در حوزه نیمه‌هادی‌ها بوده است. اتفاقاً در این حوزه نیز عملکرد متمایزی داشته و یکی از پیشگامان جهانی محسوب می‌شود. اما ورود کامل آن به حوزه ادوات شبکه و زیرساخت‌های اطلاعاتی را می‌توان در حوالی سال ۱۹۹۰ جستجو کرد.

برودکام شاید هم‌تراز دو برند اخیر نباشد اما به هر حال بدبینانه نیز یکی از ۳ برند برتر این حوزه است. بسیاری افراد انتخاب برودکام را برای پاسخ به این پرسش که بهترین مارک تجهیزات شبکه چیست، منطقی نمی‌دانند. اما به هیچ عنوان نمی‌توان توانایی بالایی آن در ساخت اکسس‌پوینت، روتر، سوئیچ و پورت‌های مختلف شبکه را نادیده گرفت.

بهترین مارک تجهیزات شبکه! 3

هیچ‌کس نمی‌تواند توانایی‌های اعجاب‌انگیز این برند را نادیده بگیرد.

منبع:انزل وب

مشاوره رایگان عصر شبکه

برای تماس فرم زیر را تکمیل کنید