0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نحوه راه اندازی روتر

فهرست مقاله

نحوه راه اندازی Router

نحوه راه اندازی روتر

نحوه راه اندازی روتر

نحوه راه اندازی روتر

 How to Set Up a Router
 

قبل از شروع کار

اتصال اینترنت خود را بررسی نمایید

اگر اتصال اینترنت خوبی ندارید ، تجربه راه اندازی روتر خسته کننده خواهد بود. ساده ترین روش اتصال کامپیوتر به مودم یا دستگاه دروازه ارائه شده توسط ارائه دهنده خدمات اینترنت شما (ISP) است. اگر رایانه شما اتصال به اینترنت را تشخیص داد ، آماده راه اندازی روتر هستید.

مستندات را جمع آوری کنید

در اینجا یک گام دیگر “بدیهی به نظر می رسد” وجود دارد – اما گامی که هنگام وسط راه اندازی از تشدید شما جلوگیری می کند. برچسب ها یا کاغذهایی را که ممکن است شامل اطلاعات مهم تنظیمات باشد ، مانند نام کاربری و رمز عبور پیش فرض روتر ، مراقب باشید.

برنامه ای را بررسی کنید

بسیاری از تولید کنندگان روتر برنامه های تلفن همراه یا داشبورد وب را ارائه می دهند که می تواند برای راه اندازی و مدیریت استفاده شود. برای پیکربندی روتر ، ممکن است لازم نباشد روتر را به رایانه متصل کنید. اسناد همراه روتر خود را بررسی کنید تا ببینید آیا برنامه ای در دسترس است یا خیر.

آنتن ها را نصب و گسترش دهید

اگر روتر آنتن دارد و از جعبه روتر جدا هستند ، باید آنها را نصب کنید. علاوه بر این ، قبل از شروع مراحل راه اندازی مراحل راه اندازی ، باید آنتن ها را گسترش دهید

نحوه راه اندازی روتر 1

نحوه راه اندازی روتر

مرحله 1: تصمیم بگیرید که روتر را در کجا قرار دهید

بهترین مکان برای یک روتر تجاری بی سیم در یک منطقه باز از محل کار است ، زیرا از پوشش یکنواخت نیز بهره مند خواهید شد. با این حال ، گاهی اوقات یافتن فضایی در فضای باز آسان نیست زیرا باید روتر را از یک ISP (ارائه دهنده خدمات اینترنت) به دروازه پهن باند متصل کنید ، که معمولاً به کابل نزدیک دیوار خارجی متصل است.

مرحله 2: به اینترنت متصل شوید

روتر را به کابل وصل کنید – یا روتر مش را انتخاب کنید

برای حل مشکل “راه دور” هنگام اتصال روتر ، می توانید از کابل CAT5e یا CAT6 برای اتصال روتر به پورت اترنت دروازه ISP استفاده کنید. گزینه دیگر این است که کابل های اترنت را از طریق دیوارهای دفتر خود به محل مرکزی انتخاب شده برای روتر منتقل کنید.

یکی دیگر از گزینه ها نصب شبکه مش با روتر است. یک شبکه مش به شما امکان می دهد چندین فرستنده Wi-Fi را در خانه یا محل کار خود ، همه در یک شبکه قرار دهید. برخلاف توسعه دهنده ها ، که می توانند با هر روتر بی سیم استفاده شوند ، شبکه های مش به روتر با این قابلیت داخلی نیاز دارند.

صرف نظر از اینکه کدام گزینه را انتخاب می کنید ، از یک کابل اصلی اترنت ، متصل به شبکه وسیع روتر (WAN) یا پورت اینترنت استفاده خواهید کرد. پورت اینترنت معمولاً با رنگ دیگری از سایر پورت ها جدا می شود.

چراغ های LED روتر را بررسی کنید

چراغ های LED روتر شما به شما می گوید که آیا با موفقیت اتصال اینترنت فعال را برقرار کرده اید. اگر چراغ هایی را که چنین ارتباطی را تأیید می کند مشاهده نمی کنید ، مطمئن شوید که کابل را به پورت صحیح وصل کرده اید.

اتصال را با یک دستگاه آزمایش کنید

با اتصال یک رایانه لپ تاپ به یکی از پورت های دستگاه در پشت روتر ، اتصال آن را تأیید کنید. اگر همه چیز خوب پیش رفت ، باید بتوانید یک اتصال سیمی را شروع کنید ، درست مانند تأیید اتصال اینترنتی فعال.

مرحله 3: دروازه روتر بی سیم را پیکربندی کنید

در برخی موارد ، ISP ها دروازه هایی با روترهای داخلی به مشتریان ارائه می دهند. در بیشتر موارد ، این دستگاه های ترکیبی برای محیط های تجاری ساخته نشده اند ، همچنین دارای پورت های اضافی ، امنیت و سایر گزینه ها نیستند که به شما امکان می دهد خدمات را اضافه کرده و شبکه ها را با پیشرفت کسب و کار گسترش دهید.

اگر دروازه ای با روتر یکپارچه دارید ، باید دروازه را پیکربندی کنید تا روتر را غیرفعال کرده و آدرس IP WAN – آدرس پروتکل اینترنت منحصر به فرد که ارائه دهنده اینترنت به حساب شما اختصاص می دهد – و تمام مسیرهای شبکه به شما ارسال شود. روتر جدید

اگر این مرحله را انجام ندهید ، ممکن است با تضادهایی مواجه شوید که مانع عملکرد صحیح دستگاه ها می شود. ممکن است لازم باشد در این مرحله برای دریافت راهنمایی با ISP خود تماس بگیرید.

مرحله 4: دروازه را به روتر وصل کنید

ابتدا دروازه را خاموش کنید. اگر قبلاً یک کابل اترنت به پورت شبکه محلی (LAN) دروازه وصل شده است ، کابل را جدا کرده و آن را به پورت WAN روتر خود وصل کنید. دروازه را دوباره روشن کنید و چند دقیقه منتظر بمانید تا بوت شود. منبع تغذیه روتر را وصل کرده و روشن کنید ، دوباره چند دقیقه منتظر بمانید.

مرحله 5: از داشبورد برنامه یا وب استفاده کنید

ساده ترین راه برای ادامه راه اندازی روتر ، استفاده از برنامه تلفن همراه است اگر سازنده روتر آن را ارائه کرده باشد. اگر برنامه ای وجود ندارد یا ترجیح می دهید از داشبورد مبتنی بر وب روتر استفاده کنید ، روتر را از طریق کابل اترنت به رایانه وصل کنید.

ممکن است آدرس IP روتر را در پشت دستگاه خود چاپ کنید. در غیر اینصورت ، 192.168.1.1 ، یک آدرس معمول روتر ، را در نوار جستجوی مرورگر تایپ کنید.

مرحله 6: یک نام کاربری و رمز عبور ایجاد کنید

برای پیکربندی روتر ، باید با استفاده از نام سرپرست و رمز عبور پیش فرض آن وارد شوید. معمولاً می توانید این اطلاعات را در روتر خود یا در دفترچه راهنمای کاربر چاپ شده پیدا کنید.

در مرحله بعد ، اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. پس از ورود ، باید بلافاصله یک نام کاربری و رمز عبور جدید ایجاد کنید. پیش فرض ها معمولاً چیزی مانند “admin” و “password1234” هستند که بدیهی است ایمن نیستند – بنابراین مطمئن شوید که آنها را تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان عصر شبکه

برای تماس فرم زیر را تکمیل کنید